JAK NASTARTOVAT ZDRAVÉ STRAVOVÁNÍ🥦🥑🥒🍏🍓🍋

Na začátku nového roku má mnoho z nás předsevzetí být zdravější, lépe jíst a více cvičit. Zároveň jsou, bohužel, pro většinu z nás tato rozhodnutí krátkodobá a rychle se svých předsevzetí vzdáváme, když nám začnou připadat příliš tvrdá a omezující.

Vždy je lepší začínat s menšími věcmi a postupně přidávat, než si toho “naložit” příliš a potom se cítit, že jsme svá předsevzetí nedodrželi a nezvládli.

Pojďme se tedy podívat jak postupnými kroky vybudovat dlouhodobé a funkční návyky, které nám přinesou ty správné výsledky.

Přestaňte se vážit

Číslo na váze není ukazatelem zdraví. Často navíc vytváří negativní až toxický vztah k jídlu a našemu tělu. Důležitější je začít jíst věci, po kterých se cítíme dobře. Nalaďte se na své tělo, poslouchejte ho, vnímejte po čem se cítíte plní energie a co vám naopak energii ubírá.

Dětské krůčky

Nesnažte se dělat vše najednou. Dělejte malé změny každý den. Například vyměňte noční tabulku čokolády za hrst oříšků po večeři. Je zde mnohem větší pravděpodobnost, že u takové změny vydržíte.

Vyzkoušejte každý den přidat jednu pozitivní změnu. Můžete přidat porci zeleninového salátu k hlavnímu jídlu, zelené smoothie na snídani nebo si připravit zdravé svačinky. Je to realistický a udržitelný přístup ke zdravému stravování, který zvládne každý a nebude vás podněcovat, abyste se vzdali veškerého vynaloženého úsilí, když se zrovna cítíte omezení nebo frustrovaní.

Buďte připraveni

Nepříprava je příprava na neúspěch. Nemusíte si v neděli připravovat jídlo na celý týden. Stačí mít nachystané ovoce, zeleninu, oříšky, zdravé proteiny a svačinky na následující dny. 

Tím, že uděláte tyto malé věci, je mnohem pravděpodobnější, že se rozhodnete pro zdravé alternativy, pokud jsou snadno dostupné a přímo před vámi! Nakrájená zelenina, salát, domácí proteinové kuličky a syrové (namočené!) ořechy jsou vždy dobrou volbou.

Být k sobě laskaví

Nemůžete být dokonalí každý den. Když “ujedete”, uznejte to a jednoduše pokračujte dál a využijte další jídlo jako novou příležitost vyživovat své tělo zdravými a výživnými potravinami! Zdraví spočívá v tom, že vyživujete své tělo, vážíte si ho a jste vděční za vše, co dělá, netrestáte ho ani neomezujete v tom, co potřebuje.

Je to o rovnováze a o tom, cítit se dobře, ne o dokonalosti 😉

Zvyšte příjem zeleniny

Přidejte ke každému ze svých jídel zeleninu (především zelenou listovou zeleninu), nebo si ji přidejte do svého denního smoothie. Přidání živin do vašich jídel je snadné. Najděte si nějakou zeleninu, která vám chutná, a způsoby, jak ji můžete připravovat a úspěch vás nemine.

Více spánku

Názory na to, kolik hodin máme spát, jsou různé. Ovlivňuje to mnoho faktorů – strava, roční období, emocionální rozpoložení…Ať už potřebujeme spát 6 nebo 8 hodin, určitě je důležité zalehnout do postele před půlnocí (ideálně kolem 22 až 23 hodiny). Během spánku v těle probíhá mnoho důležitých funkcí, především detoxikace a regenerace. Pokud se dobře vyspíme máme přes den tendenci sáhnout po zdravějším jídle než pokud jsme v noci spali špatně. 

Pro příjemnější a hlubší spánek doporučuji na večer šálek polévky Soupseen, která dodá tělu veškeré potřebné vitamíny a minerály, dopdoří celkovou detoxikaci  a „uklidní“ trávení. My tak můžeme v noci klidněji spát. 

A dále tobolky Yamseen, ideálně v kombinaci s Fází 9. Znáte to mnozí sami. Večer jdete spát a stále přemýšlíte nad tím, co všechno se ten den událo nebo co se má dít den následující, a ráno se probudíte nevyspaní. Právě toto řeší Yamseen. Díky němu, dokáže hlava v noci “vypnout a odpočívat”. Spánek je tedy hlubší, regenerace kvalitnější a ráno se vzbudíte odpočatí, plní síly a připraveni do nového dne.

Zaměřte se na sebe – přestaňte se porovnávat s ostatními

Neexistuje univerzální přístup ke zdraví, takže jezte věci, díky nimž se VY budete cítit skvěle, cvičte a pohybujte se způsobem, který VY milujete… Nedělejte něco jen proto, že je to zrovna v módě nebo protože to dělají všichni kolem vás… To, že to funguje druhým, neznamená, že je to to nejlepší pro vás. Naslouchejte svému tělu a dejte mu to, co potřebuje.

Snižte příjem kofeinu

Zkuste se držet jedné kávy denně, ideálně před polednem. Příliš mnoho kofeinu může zvýšit hladinu kortizolu (stresový hormon) a způsobit zmatek ve vašem těle, hormonech a hladových signálech.

Doplňky stravy

Stále slyšíme, že dnešní potraviny nám nedokáží dát veškeré množství potřebných vitaminů a minerálů. Doplňky stavy jsou tedy alternativou jak tyto důležité látky tělu dodat. Z produkce Dr. Nona je základem sůl. Dejte si pár zrnek pod jazyk, nechte rozpustit a zapijte vodou. Právě jste tělu dodali 21 minerálů a stopových prvků nezbytných pro správné fungování našeho organizmu. Pár zrnek si můžete také nasypat do vody a popíjet celý den. Sůl výborně čistí a regeneruje trávicí ústrojí a má pro tělo zásaditý efekt. Dalším skvělým doplňkem jsou tobolky Goldseen, které tělu dodají energii díky koenzymu Q10  a denní dávku všech potřebných vitamínů a minerálů. Dále doporučuji produkty bukové výživy – SoupseenChocoseen, které zásobují naše buňky energií a dodávají tělu potřebnou výživu.

Začněte den správně

Začněte svůj den šálkem čaje Gonseen. Je elixírem zdraví. Dodává tělu energii, čistí veškeré systémy v těle, mezibuněčné prostory, podporuje peristaltiku, působí proti zánětům, zklidňuje mysl, harmonizuje krevní tlak, posiluje imunitní systém… Hned poté si dejte snídaní bohatou na živiny (zdravé tuky, sacharidy, bílkoviny a vlákninu), která bude skvělým startem do nového dne.

Pitný režim

Pijte minimálně 1,5-2 l vody denně! Často si pleteme žízeň s hladem, takže je důležité zůstat hydratovaný!

Pokud neradi pijete vodu, přidejte do sklenice citron a mátu, aby dostala voda nějakou chuť, nebo si zalejte bylinky (máta peprná, zázvor, kořen pampelišky…). Správná hydratace pomáhá také při výběru správného jídla.

Poslouchejte své tělo

Pokud máte hlad, najezte se! Tělo vám takto posílá zprávu. Mezi jídly nemějte hlad, podle potřeby si dejte lehké, zdravé a výživné občerstvení! To také pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi a brání chuti na sladké.

Zdravé stravování nemusí být těžké! Všechny tyto tipy vám pomohou nastartovat vaše rozhodnutí dobře se stravovat. Mohou být také implementovány průběžně, aby vám umožnily žít zdravý, šťastný a vyvážený životní styl bez nutnosti módních diet, omezení a deprivace. Pamatujte, že zdravý život je také šťastný život, život, díky kterému se VY cítíte nejlépe – a který nevypadá pro všechny stejně.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.